söndag 17 juni 2012

Palmträffen -12; Gött mos!



Palmträffen i Trelleborg har jag alltid gillat. Nej, det är inte Västerås eller Varbergs palooza, men lokalt och med hjärta. Gänget som drar i träffen har nog inte haft det så lätt med regndrypande träffknäckare några år tidigare och jag hade fattat om man hade gett upp, men - nej!

I år zig-zag´ade man regnet och efter lite avvaktande start på dagen fick man ordentlig snurr på träffen med bilbedömning, rockband, barbeque (redan här en treenighet), motorsprängning, balanskörning, pinstriping, retrokläder, frisör och försäljare. Festlighet och camping för de som ville ha mer.

Bilar fanns i hundratal och timmarna gick snabbt bland glada människor. Och varför skulle man inte vara glad - man var ju på Palmträffen!

Opretentiöst, gräsligt, ljuvt och jävligt kul. Här kommer några bilder:































4 kommentarer:

  1. Fint kollage, gillade bilden med Lazy Pete och pumpen lite extra.

    SvaraRadera
  2. Tack för igår! Trevligt och vilken tur med vädret :-)
    Kram Carola

    SvaraRadera
  3. Ser ut att ha varit en bra blandning av gammalt och nytt, slitet och välputsat. Det högg till lite extra i mig när jag såg den fina vita '66 Coroneten.
    En fyrdörrars '66 Coronet var min första bil :)

    SvaraRadera